Dijital Pazarlamada Blok Zinciri Teknolojisi: Güncel Eğilimler ve Ortaya Çıkan Konular


Creative Commons License

Çakıroğlu K. I.

Dijital Pazarlama Yaklaşım ve Uygulamalar, Dr.Öğr.Üyesi Emrah Sıtkı Yılmaz, Editör, Orion Akademi, Ankara, ss.80-101, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Orion Akademi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.80-101
  • Editörler: Dr.Öğr.Üyesi Emrah Sıtkı Yılmaz, Editör
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijital dönüşüm ile birlikte işletmelerin birbirleri ile rekabetleri degitgide artmaktadır. Bu noktada önemli bir rekabet avantajı sağlamakmodern işletmelerin dijital teknolojileri (arttırılmış gerçeklik, sanalgerçeklik, yapay zekâ, nesnelerin interneti, blok zinciri gibiteknolojiler) benimsemeleri ile doğru orantılıdır ve bu durumişletmelerin bilgi teknolojileri stratejileri ile iş stratejilerini uyumluhale getirmeleri, uzun dönemli bir bilgi teknolojisi stratejisioluşturmaları, hizmet odaklılık, esneklik, iş birliktelikleri, dağıtım ileuygulanan bilgi teknolojileri çözümlerinin benimsemeleri ile mümkünolmaktadır (Mitropoulos ve Douligeris, 2021).Özellikle Covid 19 pandemisi ile birlikte işletmelerin yanı sıratüketicilerin, yaşamlarında meydana gelen değişikliklere uyumsağlamaları açısından dijital teknolojileri benimsemegereksinimlerinin ortaya çıktığı söylenebilir. Eğitim, sağlık, eğlence,gıda, e-ticaret gibi birçok alanda yenilikçi teknolojilerin uygulanması(Dutta vd., 2020) pazarlama alanında işletmelerin müşteriler iletanışmasını, etkileşime geçmesini, müşterilere mal ve hizmetlerinsatılmasının ve iletilmesinin yeni yollarını sunan dijital pazarlamanınönemini ortaya koymaktadır (Ghorbani vd., 2022). Bu aşamadaözellikle perakendecilerin, müşterilerinin teknolojiler hakkında nedüşündüklerini, söz konusu teknolojileri alışveriş amacıyla nasılkullanacaklarını ve iyi bir müşteri deneyimi yaratmak adına nasılfayda sağlayacaklarını anlamaları gerekmektedir (Ylilehto vd., 2021).