Doç.Dr. SAMET OKUMUŞ


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

43

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

44

H-İndeks (Scopus)

3

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

2

Eğitim Bilgileri

2021 - 2022

2021 - 2022

Post Doktora

Charles University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Mathematical Education, Çek Cumhuriyeti

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

North Carolina State University, College of Education, Mathematics Education, Amerika Birleşik Devletleri

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaoöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

2006 - 2008

2006 - 2008

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Middle school students’ reasoning about 3-dimensional objects: A case study

North Carolina State University, - Science, Technology, Engineering And Mathematics (Stem) Education,, Mathematics Education,

2011

2011

Yüksek Lisans

Dinamik geometri ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenleri tanımlama ve sınıflandırma becerilerine etkilerinin incelenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2023

2023

Ordering multiple adjectives for naming special prisms and pyramids in the Turkish mathematics language: the case of Ada

Okumuş S., Girit Yildiz D.

The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023 Creative Commons License

2021

2021

High School Student’s Strategies for Reasoning about Geometric Representations of Function

McCulloch A., Hollebrands K., OKUMUŞ S.

14th International Congress on Mathematical Education (ICME 14), Shanghai, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021

2021

2021

Conceiving volume as a multiplication of three quantities: The cases of Stan and Sloane

Okumuş S.

14th International Congress on Mathematical Education (ICME 14)., Shanghai, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, ss.1-4

2019

2019

Introduction to the work of TWG24: Representations in mathematics teaching and learning

Baccaglini-Frank A., Finesilver C., OKUMUŞ S., Tabach M.

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019

2019

2019

Prospective mathematics teachers’ extrapolative reasoning about misleading bar graphs

Okumuş S., Dede E.

Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, ss.4581-45888 Creative Commons License

2018

2018

Pre-service mathematics teachers' investigation of the constraints of mathematical tools

OKUMUŞ S., İPEK A. S.

Re(s)sources 2018, Lyon, Fransa, 28 - 30 Mayıs 2018, ss.316-319

2017

2017

(Un)intended representations in dynamic geometry software: pedagogical considerations

OKUMUŞ S.

International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 13), Lyon, Fransa, 3 - 06 Temmuz 2017, ss.412-418

2017

2017

Üç Boyutlu şekillerin oluşturulması sürecinde öğrenciler arasında yaşanan etkileşimler

OKUMUŞ S.

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.366-367

2017

2017

Middle school students’ employments of gestural signs: a case study

OKUMUŞ S., Hollebrands K.

The Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.3960-3967

2016

2016

High school students’ forming 3D objects using technological and non-technological tools

OKUMUŞ S., Hollebrands K.

Proceedings of the 38th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Tucson, Az, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2016, ss.243-250

2016

2016

Mathematical, cognitive and pedagogical fidelity in the evaluation of mathematical tools

OKUMUŞ S.

6th International Conference on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.1

2016

2016

Links between gestural signs and dynamic geometry software: Exploiting the semiotic potentials of Cabri 3D

OKUMUŞ S.

Research and Innovation in Teaching Mathematics with Technology, La Crosse, Wı, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 12 Temmuz 2016, ss.1-3

2015

2015

Teacher and student interactions in technology intensive high school algebra classrooms

OKUMUŞ S., Cayton C., Hollebrands K.

Association of Mathematics Teacher Educators, Orlando, Fl, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Şubat 2015, ss.1-4

2014

2014

Prospective secondary mathematics teachers’ construction of box plots and distributional reasoning with three construction tools

OKUMUŞ S., THRASHER E.

Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vancouver, Bc, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.4, ss.369-376

2014

2014

High school students’ reasoning about properties of solids using DGS

HOLLEBRANDS K., OKUMUŞ S.

Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vancouver, Bc, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.315

2014

2014

Problems that prospective mathematics teachers had while using Cabri 3D

OKUMUŞ S., HOLLEBRANDS K.

National Council of Teachers of Mathematics Research Pre-session, New Orleans, La, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Nisan 2014, ss.1-3

2014

2014

An investigation of teacher pedagogical strategies and student engagement in 1:1 laptop mathematics classrooms

Patterson L., Wiebe E. N., OKUMUŞ S., Cayton C., Hollebrands K.

American Educational Research Association, Philadelphia, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Nisan 2014, ss.1-10

2013

2013

A prospective mathematics teacher’s reasoning about minimization problems using Cabri 3D

OKUMUŞ S., HOLLEBRANDS K.

Proceedings of the 35th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Chicago, Il, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2013, ss.1189-1192

2011

2011

8th grade Turkish students’ Van Hiele levels and classification of quadrilaterals

GÜVEN B., OKUMUŞ S.

35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.2, ss.473-480

2010

2010

Fonksiyon kavramı öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin giderilmesine yönelik bir çalışma

OKUMUŞ S., ATASOY E., ATALAY H.

4. International Computer and Instructional Technology Symposium (ICITS 2010), 24 - 26 Ekim 2010, ss.811-815

2009

2009

Matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde bilgisayar kullanımına yönelik tutum ve yeterlilikleri

BARAN BULUT D., OKUMUŞ S., BİRGİN O., GÜVEN B.

3rd International Computer ve Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.162-166

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

Olasılık Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları

Okumuş S.

Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler, Erhan Ertekin,Suphi Önder Bütüner, Editör, Vizetek, Ankara, ss.533-558, 2023

2020

2020

Geometrik Cisimlerin Öğretimi: Koni ve Piramit

Okumuş S.

Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan ERTEKİN,Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.423-451, 2020

2020

2020

Geometrik Cisimlerin Öğretimi: Küre

Okumuş S.

Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan ERTEKİN,Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.453-482, 2020

2019

2019

Transitions Toward Digital Resources: Change, Invariance, and Orchestration

Drijvers P., Gitirana V., Monaghan J., OKUMUŞ S., Besnier S., Pfeiffer C., et al.

The Resource Approach to Mathematics Education, Trouche Luc, Gueudet Ghislaine, Pepin Birgit, Editör, Springer, Cham, Cham, ss.389-444, 2019

Bilimsel Hakemlikler

Mart 2024

Mart 2024

47th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME47)

Bildiri (Tam Metin)

Mart 2024

Mart 2024

Digital Experiences in Mathematics Education

Diğer Dergiler

Aralık 2023

Aralık 2023

JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Digital Experiences in Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2023

Mart 2023

The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

Bildiri (Tam Metin)

Mart 2023

Mart 2023

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2023

Şubat 2023

46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME46)

Bildiri (Tam Metin)

Ocak 2023

Ocak 2023

Turkish Journal of mathematics education

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2022

Şubat 2022

The 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME45)

Bildiri (Tam Metin)

Şubat 2022

Şubat 2022

Digital Experiences in Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Temel Eğitim

Diğer Dergiler

Ekim 2021

Ekim 2021

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

Digital Experiences in Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

Digital Experiences in Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2020

Mart 2020

The 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME44)

Bildiri (Tam Metin)

Mart 2020

Mart 2020

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

Journal of Computer and Education Research

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2019

Aralık 2019

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2019

Eylül 2019

İlköğretim Online

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2019

Ağustos 2019

Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

Digital Experiences in Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2019

Mart 2019

The 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME43)

Bildiri (Tam Metin)

Şubat 2019

Şubat 2019

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

The Journal of Mathematical Behavior

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2018

Ekim 2018

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2018

Temmuz 2018

The Journal of Mathematical Behavior

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2018

Şubat 2018

The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME42)

Bildiri (Tam Metin)

Aralık 2017

Aralık 2017

Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2017

Ağustos 2017

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2017

Temmuz 2017

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2017

Haziran 2017

The Journal of Mathematical Behavior

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2016

Kasım 2016

International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

11 Temmuz 2021 - 18 Temmuz 2021

11 Temmuz 2021 - 18 Temmuz 2021

14th International Congress on Mathematical Education (ICME 14)

Katılımcı

Shanghai-Çin

01 Şubat 2019 - 01 Şubat 2019

01 Şubat 2019 - 01 Şubat 2019

Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)

Katılımcı

Utrecht-Hollanda

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

Re(s)sources 2018: International Conference

Katılımcı

Lyon-Fransa

01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017

01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017

International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 13)

Katılımcı

Lyon-Fransa

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu

Katılımcı

Afyon-Türkiye

01 Şubat 2017 - 01 Şubat 2017

01 Şubat 2017 - 01 Şubat 2017

Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10)

Katılımcı

Dublin-İrlanda

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi

Katılımcı

Rize-Türkiye

01 Temmuz 2016 - 01 Temmuz 2016

01 Temmuz 2016 - 01 Temmuz 2016

Research and Innovation in Teaching Mathematics with Technology

Katılımcı

Wisconsin-Amerika Birleşik Devletleri

01 Şubat 2015 - 01 Şubat 2015

01 Şubat 2015 - 01 Şubat 2015

The Nineteenth Annual Conference of the Association of Mathematics Teacher Educators (AMTE)

Katılımcı

Florida-Amerika Birleşik Devletleri

01 Temmuz 2014 - 01 Temmuz 2014

01 Temmuz 2014 - 01 Temmuz 2014

The Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 38) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 36)

Katılımcı

Vancouver-Kanada

01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014

01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014

National Council of Teachers of Mathematics (NCTM 92, Research Presession)

Katılımcı

Louisiana-Amerika Birleşik Devletleri

01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013

01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013

North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 35)

Katılımcı

Illinois-Amerika Birleşik Devletleri

01 Temmuz 2011 - 01 Temmuz 2011

01 Temmuz 2011 - 01 Temmuz 2011

The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 35)

Katılımcı

Ankara-Türkiye

Burslar

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doktora sonrası araştırma bursu (Charles University, ÇEKYA)

Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora Bursu (North Carolina State University, ABD)

YÖK

2010 - 2010

2010 - 2010

Yüksek lisans araştırma bursu (Indiana University, ABD)

YÖK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 41

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Ekim-2022

Ekim 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Haziran-2022

Haziran 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Şubat-2020

Şubat 2020

Tez Savunma (Doktora)

Tez Savunma Jürisi (doktora) Tez yazarı: Yasemin TÜRK - Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma Jürisi (yüksek lisans) Tez yazarı: Kerem HUT - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Ağustos-2018

Ağustos 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma Jürisi (yüksek lisans) Tez yazarı: Ebubekir ÖZ - Bayburt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Ağustos-2018

Ağustos 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma Jürisi (yüksek lisans) Tez yazarı: Mikail YÜKSEL - Bayburt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü