Sınıf Öğretmenleri İçin Toplum Tabanlı Biyoloji Eğitimine Yönelik Eğitici Program Geliştirilmesi Ve Uygulanması


Creative Commons License

Türkmen N., Türkmen A.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2008 - 2011

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Temmuz 2008
  • Bitiş Tarihi: Haziran 2011

Proje Özeti

Günümüzde sosyal , kültürel ve ekonomik alanlarda önemli değişimler meydana gelmektedir. Bu değişimler eğitim sistemlerini de değişmeye zorlamaktadır. Toplumun sürdürülebilir gelişiminin ve kalkınmasının sağlanmasında en büyük rol toplumu oluşturan bireylere düşmektedir. Biyoloji okur yazarlığı temel biyoloji kavram ve prensiplerinden hareket ederek ; mantıklı düşünme, kişisel sorumluluk , kişisel gelişim, işbirliği ve bilimsel süreç becerilerini kazandırarak ,bireye kendisinin veya toplumun karşı karşıya bulunduğu problemlerin analiz edilmesi ve çözüm üretilebilmesi için bilgi,tutum ve becerilerden oluşan kapasiteyi kazandırmayı hedeflemektedir. Bugün , ülkemizin ve dünyanın karşı karşıya bulunduğu türlerin yok olması, iklim değişikliği , doğal kaynakların azalması, bulaşıcı hastalıklar, çevre kirliliği gibi temel sorunların yanı sıra, sağlık ,tarım biyoteknoloji, biyoetik gibi alanlarda var olan sorunların çözülmesi ya da gelecek için projelerin üretilmesinde biyoloji eğitimi başlıca rolü oynamaktadır. Bu bağlamda biyoloji eğitimcilerinin kendi rollerine düşen sosyal sorumluluğu ciddi bir şekilde analiz etmeleri ve eğitsel projeler geliştirmeleri zorunluluktur.