İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ödev Motivasyonları İle Aile Katılımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Rize İli Örneği


Karabacak N., Şeker A.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2020 - 2022

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Eylül 2020
  • Bitiş Tarihi: Nisan 2022

Proje Özeti

Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin ödev motivasyonları ile aile katılımı arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik tasarlanan nicel yaklaşıma göre desenlenen tarama modeli bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 2019–2020 öğretim yılında Rize ili ve merkez ilçelerinde bulunan farklı sosyo-ekonomik statüdeki ailelerden gelen öğrencilerin eğitim gördüğü ilkokul 4. sınıf öğrencilerin tamamı oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise farklı sosyo-ekonomik statüdeki ailelerden gelen öğrencilerin eğitim gördüğü ilkokul 4. sınıf öğrencileri arasından küme örnekleme tekniği ile belirlenen ilkokul 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmada veriler nicel yolla iki farklı ölçme aracı kullanılarak toplanacaktır. Bunlar, Ahioğlu-Lindberg ve Oğuz tarafından (2016) geliştirilen “İlköğretimde Okul ve Aile İşbirliği-Veli Formu” ve “Ödev Motivasyonu ve Ödev Stilleri Belirleme Ölçeği”dir. Çoktan seçmeli sorulardan elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilecektir. Bu süreçte öğretmen görüşlerine ilişkin ortalama puanlar, standart sapma değerleri hesaplanacaktır. Ortalama puanların cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemede bağımsız t-testi kullanılacaktır. Öğretmen görüşlerinin velilerin sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemede ANOVA kullanılacaktır. Açık uçlu sorulardan elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz tekniğinden yararlanılacak ve frekans tablosu oluşturulacaktır. 4. sınıf öğrencilerinin ödev motivasyonları ile aile katılımı puanları arasındaki ilişki pearson korelasyon katsayısı hesaplanacaktır.